Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne, teoretycznie nie wiele różni się bardzo od pozycjonowania ogólnego jednak wymaga nieco innego podejścia. Ma ono na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytania związanego z danym regionem, najczęściej miastem lub miejscowością. Nasza firma seo77.pl działa na terenie całej Polski mimo, że siedziba mieści się w Gdańsku skąd mamy wielu Klientów. Często pracujemy też z firmami z Wejherowa, Pucka, Lęborka, Tczewa i wielu innych miejscowości z całej Polski.

pozycjonowanie lokalne Gdańsk, Trójmiasto, Polska


Pozycjonowanie lokalne - dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne skierowane jest dla każdego właściciela strony firmowej czy osobistej. Ten rodzaj optymalizacji szczególnie ważny jest dla właścicieli sklepów internetowych, punktów usługowych, restauracji, salonów fryzjerskich etc. Z pozycjonowania lokalnego korzysta też wielu lekarzy i stomatologów aby zwiększyć widoczność swojej strony w danym regionie. Reasumując z tego rodzaju pozycjonowania powinny korzystać firmy, które działają lokalnie. Przedsiębiorstwa, dla których pozycjonowanie lokalne sprawdzi się najlepiej to takie które:

  • świadczą usługi w danej miejscowości i posiadają sklepy czy biura stacjonarne w danym mieście,
  • sprzedają produkty o dużych gabarytach, których transport do innej lokalizacji jest utrudniony – większość internautów szuka tego typu takich sklepów w pobliżu swojego zamieszkania (np. artykuły budowlane, meble, samochody itp.)
  • hotele, atrakcje turystyczne w danym mieście, 
  • oferują usługi transportowe, są placówkami edukacyjnymi (np. uczelnie, szkoły, biblioteki itp.),
  • oferują pracę w danym mieście/regionie.
 
 
 

Skontaktuj się z nami i otrzymaj darmową wycenę

Pozycjonowanie lokalne SEO

Zalety pozycjonowania lokalnego

 

1. Szybsze zwiększenie widoczności w wyszukiwarce

Frazy lokalne są typowymi frazami długiego ogona tzn. składają się z kilku wyrazów przez co są bardziej szczegółowe. Jest to o tyle istotne, że takie frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu szybciej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki w postaci zwiększenia pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Taka sytuacja ma miejsce, ponieważ takie frazy mają mniejszy wolumen czyli są rzadziej wpisywane w wyszukiwarce Google. Wszystko to dlatego, że frazy te są bardziej precyzyjne.

2. Większa sprzedaż i rozpoznawalność marki

Jak już nadmieniliśmy wyżej frazy lokalne są bardziej szczegółowe, a co za tym idzie, są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby szukające konkretnego produktu czy usługi w konkretnej miejscowości lub regionie. Dlatego jeśli jesteś właścicielem np. gabinetu weterynaryjnego w Częstochowie to osoba, która wpisze „weterynarz Częstochowa” to Twój potencjalny klient. Znajdzie on jednak Twój gabinet tylko wówczas, jeśli strona Twojej firmy wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a sama oferta będzie konkurencyjna i go zainteresuje.

3. Większa sprzedaż offline

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, który sprzedaje także stacjonarnie to koniecznie musisz w swojej strategii SEO zawrzeć lokalne podejście. Przy szerokim asortymencie coraz więcej użytkowników przed zakupem szuka jak największej ilości informacji o danym produkcie online. Po analizie zazwyczaj wybierają się do sklepu stacjonarnego, żeby tam ostatecznie zdecydować o zakupie. Ponad 2/3 klientów sprawdza produkty online zanim zdecyduje się na zakup w sklepie! Najczęstszymi produktami jakie są kupowane stacjonarnie po poszukiwaniach w internecie to przede wszystkim produkty spożywcze, materiały budowlane i wykończeniowe, meble i wystrój wnętrz i obuwie. Dlatego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne.