Pozycjonowanie lokalne skierowane jest dla każdego właściciela strony firmowej czy osobistej. Ten rodzaj optymalizacji szczególnie ważny jest dla właścicieli sklepów internetowych, punktów usługowych, restauracji, salonów fryzjerskich etc.


Pozycjonowanie lokalne

Zwiększ widoczność Twojej firmy
Z pozycjonowania lokalnego korzysta też wielu lekarzy i stomatologów aby zwiększyć widoczność swojej strony w danym regionie. Reasumując z tego rodzaju pozycjonowania powinny korzystać firmy, które działają lokalnie. Przedsiębiorstwa, dla których pozycjonowanie lokalne sprawdzi się najlepiej to takie które:
- świadczą usługi w danej miejscowości i posiadają sklepy czy biura stacjonarne w danym mieście,
- sprzedają produkty o dużych gabarytach, których transport do innej lokalizacji jest utrudniony – większość internautów szuka tego typu takich sklepów w pobliżu swojego zamieszkania (np. artykuły budowlane, meble, samochody itp.)
- hotele, atrakcje turystyczne w danym mieście,
- oferują usługi transportowe, są placówkami edukacyjnymi (np. uczelnie, szkoły, biblioteki itp.),
- oferują pracę w danym mieście/regionie.
Zalety pozycjonowania lokalnego
1. Szybsze zwiększenie widoczności w wyszukiwarce
Frazy lokalne są typowymi frazami długiego ogona tzn. składają się z kilku wyrazów przez co są bardziej szczegółowe. Jest to o tyle istotne, że takie frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu szybciej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki w postaci zwiększenia pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Taka sytuacja ma miejsce, ponieważ takie frazy mają mniejszy wolumen czyli są rzadziej wpisywane w wyszukiwarce Google. Wszystko to dlatego, że frazy te są bardziej precyzyjne.
2. Większa sprzedaż i rozpoznawalność marki
Jak już nadmieniliśmy wyżej frazy lokalne są bardziej szczegółowe, a co za tym idzie, są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby szukające konkretnego produktu czy usługi w konkretnej miejscowości lub regionie. Dlatego jeśli jesteś właścicielem np. gabinetu weterynaryjnego w Częstochowie to osoba, która wpisze „weterynarz Częstochowa” to Twój potencjalny klient. Znajdzie on jednak Twój gabinet tylko wówczas, jeśli strona Twojej firmy wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a sama oferta będzie konkurencyjna i go zainteresuje.
3. Większa sprzedaż offline
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, który sprzedaje także stacjonarnie to koniecznie musisz w swojej strategii SEO zawrzeć lokalne podejście. Przy szerokim asortymencie coraz więcej użytkowników przed zakupem szuka jak największej ilości informacji o danym produkcie online. Po analizie zazwyczaj wybierają się do sklepu stacjonarnego, żeby tam ostatecznie zdecydować o zakupie. Ponad 2/3 klientów sprawdza produkty online zanim zdecyduje się na zakup w sklepie! Najczęstszymi produktami jakie są kupowane stacjonarnie po poszukiwaniach w internecie to przede wszystkim produkty spożywcze, materiały budowlane i wykończeniowe, meble i wystrój wnętrz i obuwie. Dlatego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne.
Zachęcamy także do sprawdzenia pozostałych usług SEO: Audyt linków, Optymalizacja SEO, Pozycjonowanie stron, Audyt SEO, Przyspieszenie strony WordPress oraz SEO Techniczne.
Tagi: pozycjonowanie wejherowo, pozycjonowanie lokalne gdańsk, pozycjonowanie stron wejherowo, pozycjonowanie stron internetowych, pozycjonowanie stron gdańsk, pozycjonowanie strony, pozycjonowanie gdańsk, proces pozycjonowania stron internetowych, pozycjonowanie stron internetowych gdańsk.