1. Szybsze zwiększenie widoczności w wyszukiwarce
Frazy lokalne są typowymi frazami długiego ogona tzn. składają się z kilku wyrazów przez co są bardziej szczegółowe. Jest to o tyle istotne, że takie frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu szybciej można uzyskać satysfakcjonujące wyniki w postaci zwiększenia pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Taka sytuacja ma miejsce, ponieważ takie frazy mają mniejszy wolumen czyli są rzadziej wpisywane w wyszukiwarce Google. Wszystko to dlatego, że frazy te są bardziej precyzyjne.
2. Większa sprzedaż i rozpoznawalność marki
Jak już nadmieniliśmy wyżej frazy lokalne są bardziej szczegółowe, a co za tym idzie, są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby szukające konkretnego produktu czy usługi w konkretnej miejscowości lub regionie. Dlatego jeśli jesteś właścicielem np. gabinetu weterynaryjnego w Częstochowie to osoba, która wpisze „weterynarz Częstochowa” to Twój potencjalny klient. Znajdzie on jednak Twój gabinet tylko wówczas, jeśli strona Twojej firmy wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a sama oferta będzie konkurencyjna i go zainteresuje.
3. Większa sprzedaż offline
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, który sprzedaje także stacjonarnie to koniecznie musisz w swojej strategii SEO zawrzeć lokalne podejście. Przy szerokim asortymencie coraz więcej użytkowników przed zakupem szuka jak największej ilości informacji o danym produkcie online. Po analizie zazwyczaj wybierają się do sklepu stacjonarnego, żeby tam ostatecznie zdecydować o zakupie. Ponad 2/3 klientów sprawdza produkty online zanim zdecyduje się na zakup w sklepie! Najczęstszymi produktami jakie są kupowane stacjonarnie po poszukiwaniach w internecie to przede wszystkim produkty spożywcze, materiały budowlane i wykończeniowe, meble i wystrój wnętrz i obuwie. Dlatego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne.